Marketing Communicatie

Tijdens de lessen Marketing Communicatie zullen we leren hoe we doelgericht een communicatie moeten opstellen. We zullen hiervoor o.a. gebruik maken van een briefing.

Welkom op deze blog! Vergeet niet het gastenboek te tekenen!

donderdag, oktober 05, 2006

Commerciële communicatie; beïnvloeding

Als er geen doel is, is er geen marketing en is er dus bijgevolg geen commerciële communicatie. Een doel in een bedrijf is ROI oftewel dat de opbrengsten groter zijn dan de kosten. Men moet vooraf afspreken wanneer men succes heeft (wanneer het doel bereikt is).

De communicatie kan beïnvloed worden door:
* Het medium dat de communicatie draagt. De drager van de communicatie wordt een onderdeel van de boodschap. De communicatie is dus beïnvloedbaar door de eigenheden van het medium, de sterkten en zwakten van het medium,… (Sommige media kunnen bepaalde boodschappen ook gewoonweg niet dragen.)
* Door de omstandigheden, hieronder verstaan we: timing, frame of mind, weersomstandigheden,… . Men gaat zoveel mogelijk proberen deze omstandigheden te beheersen, hiervoor zijn 2 manieren:
  • Eigen media (een vak apart)
    o Voordeel: meer controle
    o Nadeel: heel duur
  • Keuze van bestaande media: hiervoor heb je info nodig over de desbetreffende media o.a. wanneer en hoe in contact met klanten, persoonlijkheid, omstandigheden e.d.
 
Els Moeskops bedankt u voor uw bezoek! Aantal bezoekers stats counter
Web Site Hit Counters