Commerciële communicatie; beïnvloeding
Als er geen doel is, is er geen marketing en is er dus bijgevolg geen commerciële communicatie. Een doel in een bedrijf is ROI oftewel dat de opbrengsten groter zijn dan de kosten. Men moet vooraf afspreken wanneer men succes heeft (wanneer het doel bereikt is).
De communicatie kan beïnvloed worden door:
* Het medium dat de communicatie draagt. De drager van de communicatie wordt een onderdeel van de boodschap. De communicatie is dus beïnvloedbaar door de eigenheden van het medium, de sterkten en zwakten van het medium,… (Sommige media kunnen bepaalde boodschappen ook gewoonweg niet dragen.)
* Door de omstandigheden, hieronder verstaan we: timing, frame of mind, weersomstandigheden,… . Men gaat zoveel mogelijk proberen deze omstandigheden te beheersen, hiervoor zijn 2 manieren:
De communicatie kan beïnvloed worden door:
* Het medium dat de communicatie draagt. De drager van de communicatie wordt een onderdeel van de boodschap. De communicatie is dus beïnvloedbaar door de eigenheden van het medium, de sterkten en zwakten van het medium,… (Sommige media kunnen bepaalde boodschappen ook gewoonweg niet dragen.)
* Door de omstandigheden, hieronder verstaan we: timing, frame of mind, weersomstandigheden,… . Men gaat zoveel mogelijk proberen deze omstandigheden te beheersen, hiervoor zijn 2 manieren:
- Eigen media (een vak apart)
o Voordeel: meer controle
o Nadeel: heel duur - Keuze van bestaande media: hiervoor heb je info nodig over de desbetreffende media o.a. wanneer en hoe in contact met klanten, persoonlijkheid, omstandigheden e.d.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home