Marketing Communicatie

Tijdens de lessen Marketing Communicatie zullen we leren hoe we doelgericht een communicatie moeten opstellen. We zullen hiervoor o.a. gebruik maken van een briefing.

Welkom op deze blog! Vergeet niet het gastenboek te tekenen!

donderdag, oktober 05, 2006

Media

Commerciële communicatie wordt altijd gedragen door een media.

Eigen media.
Voordeel: heb je alles 100% onder controle.
Nadeel: duur, beperkt door uw eigen contacten
Voorbeelden: brieven, leaflets, magazine,…
Keuze.
Voorwaarde: alle media in kaart brengen (fiches multimedia?!)
Soort non-verbale communicatie
Wanneer + in welke omstandigheden contact met klanten
Ruis
Voordeel: Gebruik expertise van experten
Veel meer flexibiliteit
Goedkoper
Nadeel: mogelijke ruis
Voorbeelden: kranten, tijdschriften, radio, televisie,...

Je moet het soms ook voorzichtig aanpakken want in sommige gevallen wil je niet dat andere mensen een bepaalde boodschap ontvangen. (Bijvoorbeeld als je met je distributeurs praat over een nieuw product, wil je nog niet de concurrenten hiervan weten.)

Als je een media gekozen hebt, moet je je communicatie hieraan aanpassen. Hiervoor moet je weten hoe ze produceren enzo. Soms kom je dan tot de conclusie dat dit toch niet het beste medium is.
Voorbeeld: Als je een reclamespotje wilt laten afspelen door VTM moet je er mee rekening houden dat ze de eerste en laatste seconden van je spotje gebruiken om alles aan elkaar te ‘plakken’.
 
Els Moeskops bedankt u voor uw bezoek! Aantal bezoekers stats counter
Web Site Hit Counters