Marketing Communicatie

Tijdens de lessen Marketing Communicatie zullen we leren hoe we doelgericht een communicatie moeten opstellen. We zullen hiervoor o.a. gebruik maken van een briefing.

Welkom op deze blog! Vergeet niet het gastenboek te tekenen!

maandag, oktober 16, 2006

Presentatie: 3de jaars

1) - lymbisch systeem: gevoelens uiten ( non-verbaal)
- kortex, rationaal systeem: dinge die individualiteit maken, persoonlijke dingen ( verbaal)

Non-verbaal heeft meer invloed dan verbaal.

2) Als je weet wie uw klant/ontvanger is, kun je hem ondervragen a.d.h.v segmentatiecriteria.

Probleem voor marketingcommunicatie: - ruis
- boodschap verklontert door een ander verhaal
en smelt ermee samen en zo bekomt men een
totaal ander verhaal.

3) GEEN DOEL = GEEN MARKETING !!!

- aandacht trekken; attention
- focus
- repeat, wordt vanzelfsprekend

geen succes = geen bewijs

Briefing-debriefing: Afspraken, ik wil dit- jij wil dit: zo gaan we het doen


4) Media: dragen uw boodschap : - dragen ( technisch vermogen )
- boodschap afgeven ( timing )

Niet alle media kunnen alle boodschappen dragen!!
bv. via radio gaan mensen geen 3 internationale telefoonummers kunnen onthouden.

Presentatie 3de jaars

DOELSTELLING:

- Actief meewerken
=> Groepswerk: - algemene doelstelling/oplevering per groep
- doelstelling/ oplevering per teamlid
=> contracten opstellen en ondertekenen

- Nut van de vakken
=> Document per vak ( Doel? Nut? Wat leren? Waarom?)
Posten op toledo

- Doelgericht werken
=> Alle komende opdrachten/taken/projecten (officieel, dus gepost op toledo) hebben een doel.

- Leerpunten van de lessen
=> Leerpunten van de lessen en van de opdrachten op de desbetreffende blogs

Voordeel:
Sneller efficiƫnt kunnen werken.
=> Minder onnodig gesukkel ( zie Trading Minds vorig jaar)
 
Els Moeskops bedankt u voor uw bezoek! Aantal bezoekers stats counter
Web Site Hit Counters