Marketing Communicatie

Tijdens de lessen Marketing Communicatie zullen we leren hoe we doelgericht een communicatie moeten opstellen. We zullen hiervoor o.a. gebruik maken van een briefing.

Welkom op deze blog! Vergeet niet het gastenboek te tekenen!

maandag, oktober 16, 2006

Start van commciële communicatie

Commerciële communicatie wordt normaal gefinancierd door een derde.
Je moet aan deze derde kunnen bewijzen dat je meer uit de investering zal halen dan hij erin gestoken heeft.

Voor deze commerciële communicatie hebben we ook weer een media nodig. Het gekozen medium bepaald ook voor een groot deel de boodschap.
(non-verbale communicatie is belangrijk! Sneller, geloofwaardiger)

Comm. communicatie kan drie dingen doen:

*Agenda setting

* focus

* herhaling: vanzelfsprekendheid

We moeten de keuze maken uit drie receptenboeken.Welk voorstel kiezen wij?

*We moeten kiezen op basis van non-verbale communicatie want de verbale communicatie is op alle drie de keuzes dezelfde.

*Bij deze keuze moeten we ook kiezen naar gelang wat ons doel is. (Dit doel moet haalbaar,nuttig,duidelijk,…zijn.)


Hoe een campagne opstarten?

  • Altijd beginnen met het opgeven van een doelstelling. (thema,idee,doel,doegroep,geld ter beschikking,…)
  • Als je het enige contactpunt bent tussen verschillende partijen moet je zien dat de briefing zo exact en uitgebreid mogelijk is. (de briefing moet altijd zo exact mogelijk zijn!) Zo kan je altijd teruggrijpen naar deze briefing.

Bij een multimedia campagne worden er verschillende media gebruikt. Hier is een goede briefing ook zeer belangrijk, want de boodschap, de non-verbale communicatie moet bij elk media dezelfde blijven. Deze boodschap moet dus zeer duidelijk geformuleerd zijn in de briefing!

 
Els Moeskops bedankt u voor uw bezoek! Aantal bezoekers stats counter
Web Site Hit Counters