Verschil Direct Marketing en massareclame
Direct marketing
Gepersonaliseerd = op naam
Vb. de Standaard: verstuurd mails naar hun abonnees (= op naam) = doelgericht
=>Specifiekere aanspreking
=>Minder concurrentie
=>Minder afval
=>Zelf medium maken
=>Organiseren
=>Response organiseren
Verschil tussen direct marketing & massareclame?
= Controle over de afval.
Vb. product incontinentie “pluf”
Doelgroep: 20 à 30 jarige vrouwen
Enkel te bereiken via:
- humo
- vtm (voor wittekerke)
- q-music
Zo bereik je ook een publiek dat niet jouw doelgroep is, niet enkel 20 à 30 jarige vrouwen kijken naar deze programma’s. Deze niet-doelgroep geeft hun opinie, die meestal negatief is.
Zoveelste meer mensen je bereikt, aanspreekt -> zoveelste meer mensen je tegenspreken.
Massareclame bereikt ook de concurrentie!!!
Hoe interactiever je reclame, hoe meer deze blijft hangen.
Belangrijk als je iets organiseerd:
- DENK AAN ALLES !
- Weet je het niet zo goed zoek naar cases op het internet, boeken, personen met ervaring.
Elke organisatie is UNIEK, dus let op alles!
direct marketing:
Gepersonaliseerd = op naam
Vb. de Standaard: verstuurd mails naar hun abonnees (= op naam) = doelgericht
=>Specifiekere aanspreking
=>Minder concurrentie
=>Minder afval
=>Zelf medium maken
=>Organiseren
=>Response organiseren
Verschil tussen direct marketing & massareclame?
= Controle over de afval.
Vb. product incontinentie “pluf”
Doelgroep: 20 à 30 jarige vrouwen
Enkel te bereiken via:
- humo
- vtm (voor wittekerke)
- q-music
Zo bereik je ook een publiek dat niet jouw doelgroep is, niet enkel 20 à 30 jarige vrouwen kijken naar deze programma’s. Deze niet-doelgroep geeft hun opinie, die meestal negatief is.
Zoveelste meer mensen je bereikt, aanspreekt -> zoveelste meer mensen je tegenspreken.
Massareclame bereikt ook de concurrentie!!!
Hoe interactiever je reclame, hoe meer deze blijft hangen.
Belangrijk als je iets organiseerd:
- DENK AAN ALLES !
- Weet je het niet zo goed zoek naar cases op het internet, boeken, personen met ervaring.
Elke organisatie is UNIEK, dus let op alles!
direct marketing:
2 Comments:
At 8:41 p.m., Anoniem said…
die is wel beestig goe er zyn tog andere manieren om die doelgroep te beryken . of niet ? :p
At 12:53 p.m., Studenten Marketing said…
Welke manieren zou jij dan voorstellen?
Een reactie posten
<< Home