Marketing Communicatie

Tijdens de lessen Marketing Communicatie zullen we leren hoe we doelgericht een communicatie moeten opstellen. We zullen hiervoor o.a. gebruik maken van een briefing.

Welkom op deze blog! Vergeet niet het gastenboek te tekenen!

donderdag, november 16, 2006

Verschil Direct Marketing en massareclame

Direct marketing
Gepersonaliseerd = op naam
Vb. de Standaard: verstuurd mails naar hun abonnees (= op naam) = doelgericht

=>Specifiekere aanspreking
=>Minder concurrentie
=>Minder afval
=>Zelf medium maken
=>Organiseren
=>Response organiseren

Verschil tussen direct marketing & massareclame?
= Controle over de afval.

Vb. product incontinentie “pluf”
Doelgroep: 20 à 30 jarige vrouwen
Enkel te bereiken via:
- humo
- vtm (voor wittekerke)
- q-music

Zo bereik je ook een publiek dat niet jouw doelgroep is, niet enkel 20 à 30 jarige vrouwen kijken naar deze programma’s. Deze niet-doelgroep geeft hun opinie, die meestal negatief is.

Zoveelste meer mensen je bereikt, aanspreekt -> zoveelste meer mensen je tegenspreken.

Massareclame bereikt ook de concurrentie!!!

Hoe interactiever je reclame, hoe meer deze blijft hangen.

Belangrijk als je iets organiseerd:
- DENK AAN ALLES !
- Weet je het niet zo goed zoek naar cases op het internet, boeken, personen met ervaring.

Elke organisatie is UNIEK, dus let op alles!

direct marketing:


2 Comments:

  • At 8:41 p.m., Anonymous Anoniem said…

    die is wel beestig goe er zyn tog andere manieren om die doelgroep te beryken . of niet ? :p

     
  • At 12:53 p.m., Blogger Studenten Marketing said…

    Welke manieren zou jij dan voorstellen?

     

Een reactie posten

<< Home

 
Els Moeskops bedankt u voor uw bezoek! Aantal bezoekers stats counter
Web Site Hit Counters