Nieuwe look sigarettenpakjes
In marketing moet men altijd een doel hebben. Meestal is dit doel een gedragsverandering.
Men kan dit doel bereiken via communicatie (zowel verbaal als non-verbaal). Dit is daar een mooi voorbeeld van; men wil d.m.v. foto's (= non-verbale communicatie) mensen laten stoppen met roken (= gedragsverandering).
Vanaf vandaag zijn de eerste sigarettenpakjes verkrijgbaar met gruwelijke foto's:
Een eerdere enquĂȘte kwam met volgend resultaat:
4 rokers op 10 vinden dat dit meer overtuigingskracht heeft dan andere campagnes.
Toch waarschuwt men omdat alles dat gevaarlijk is volgens jongeren 'cool' zou zijn. En dat hoe harder men schreeuwt dat roken gevaarlijk is, hoe meer jongeren het zullen proberen.
Meer info omtrent roken vindt je op onderstaande blogs:
Duits
Nick Timmermans
Marktonderzoek
Wat is jouw mening hierover? En indien je rookt, denk je dat dit zal helpen?
bron: Gazet van Antwerpen (6/12/2006)
Men kan dit doel bereiken via communicatie (zowel verbaal als non-verbaal). Dit is daar een mooi voorbeeld van; men wil d.m.v. foto's (= non-verbale communicatie) mensen laten stoppen met roken (= gedragsverandering).
Vanaf vandaag zijn de eerste sigarettenpakjes verkrijgbaar met gruwelijke foto's:
Een eerdere enquĂȘte kwam met volgend resultaat:
4 rokers op 10 vinden dat dit meer overtuigingskracht heeft dan andere campagnes.
Toch waarschuwt men omdat alles dat gevaarlijk is volgens jongeren 'cool' zou zijn. En dat hoe harder men schreeuwt dat roken gevaarlijk is, hoe meer jongeren het zullen proberen.
Meer info omtrent roken vindt je op onderstaande blogs:
Wat is jouw mening hierover? En indien je rookt, denk je dat dit zal helpen?
bron: Gazet van Antwerpen (6/12/2006)
4 Comments:
At 3:54 p.m., Anoniem said…
Ik gruwel al als ik naar de foto's kijk amai. Dit is wel heftig vind ik. Of het effect heeft weet ik niet, ik rook niet. De foto is natuurlijk ook snel weggestopt als mensen hem niet willen zien.
Els Verschueren
www.duvoma.blogspot.com
At 6:52 p.m., Anoniem said…
Mij zou het toch ook wel afschrikken, voor interessante cijfers over studenten die roken.
http://marond.blogspot.com
Tom Van Beeck
At 10:00 p.m., Studenten Marketing said…
Ik vind de foto's wel afschikwekkend maar ik denk dat dit spijtig genoeg niet veel effect heeft op rokers.
Sanne Kerckhofs
www.kanma.blogspot.com
At 4:05 p.m., wouteribens said…
Het zijn zeker gruwelijke foto's, maar ik heb toch ook mijn twijfels of rokers daar nu echt minder door gaan roken. Als ik een roker zou zijn zou ik hierdoor zeker niet stoppen of minder roken.
Wouter Ibens
http://wouteribens.blogspot.com
Een reactie posten
<< Home