recht toe, recht aan.. of toch maar niet?
op volgende site:
Ubeon
Hier is er een artikel communicatie is ... rond de pot draaien.
Gaat vooral over te directe communicaties, deze zouden echter argwaan opwekken. Men zou dan beginnen denken dat dat niet klopt en op zoek gaan naar 'het addertje onder het gras'.
De raad hier is: zorg voor impliciete boodschappen. En laat de klanten zelf hun conslusies trekken.
Wat denken jullie: zijn te directe communicaties echt afschrikwekkend? Denken jullie dan ook dat kan niet kloppen, het zal wel overdreven zijn? Of geloven jullie het wel?
Hier is er een artikel communicatie is ... rond de pot draaien.
Gaat vooral over te directe communicaties, deze zouden echter argwaan opwekken. Men zou dan beginnen denken dat dat niet klopt en op zoek gaan naar 'het addertje onder het gras'.
De raad hier is: zorg voor impliciete boodschappen. En laat de klanten zelf hun conslusies trekken.
Wat denken jullie: zijn te directe communicaties echt afschrikwekkend? Denken jullie dan ook dat kan niet kloppen, het zal wel overdreven zijn? Of geloven jullie het wel?
3 Comments:
At 10:46 a.m., Anoniem said…
Hey Els
Leuk te zien dat je mijn adviezen gebruikt!
Goed werk!
Groetjes
Lindsy
At 10:31 a.m., Anoniem said…
Ik geloof er eigenlijk toch wel in, ik denk dat een verkoper zeker ook de negatieve kanten van een product (als er die zijn) moet bijvertellen. Ik denk dat dit meer vertrouwen brengt bij de klant. Uit mijn ervaring zelf merk ik dat ik argwanend word als de VK een overvloed geeft aan complimenten over zichzelf en het product.
Wat denk je er zelf van Els?
http://wouteribens.blogspot.com
At 8:30 a.m., Anoniem said…
Het is zoals jij zegt Wouter, ik denk dat in het algemeen mensen argwaan krijgen als men niet als goeds zegt over zijn product. De meeste producten hebben toch ook wel 1 min-kantje zou je denken. Het komt mss beter over als je dit erbij zou zeggen, ten slotte komt de klant er toch achter als hij het product koopt.
Een reactie posten
<< Home